Raamtekening Advent: O come, o come Emmanuel

Eindelijk heb ik weer een nieuwe krijtstift. Ik had hem leeg en het was toch wel weer heel erg tijd voor een mooie raamtekening. 
Advent is vorige week begonnen. Toen Sinterklaas weer onderweg was naar Spanje, kwamen overal de kerstversieringen weer tevoorschijn. Nu houd ik niet zo van een hele kamer vol met kerstartikelen, maar een guirlande over mijn haardje en een mooie raamtekening mogen toch niet ontbreken. Deze raamtekening is echt een Advent-tekening. Advent betekent namelijk het uitzien naar de komst van Christus. 'O come, o come Emmanuel' is de eerste zin van een gezang wat dan ook bij uitstek een gezang met een adventsboodschap is.  

Wil jij ook deze tekening op je raam? Ik heb een paar tips en foto's voor je:

Hoe ga je te werk:
1. Bepaal welke tekst je op je raam wilt schrijven. Schrijf die even uit op een briefje. 
2. Bedenk welk woord benadrukt mag worden. 
3. Kies een leuk lettertype (of je eigen handschrift) wat je leuk vindt. Oefen de letters eerst met stift op een papier.  
Ik zag overal van die mooie ronde kransjes op Pinterest. Het leek mij leuk om een ovale krans rond het woord Emmanuel te tekenen. Hoe krijg je die krans nu zo mooi ovaal. 
Gebruik hiervoor een mal/sjabloon. Hoef je niet voor naar de winkel. Ik nam mijn dienblad en legde die midden op het raam. Ik trok er met de stift een lijntje omheen en toen had ik een ovaal;-)
4. Schrijf het belangrijkste woord als eerste op je raam in het door jou gekozen lettertype. 
Ik heb het woord 'Emmanuel'  eerst met een dun lijntje op het raam gezet. Zo kon ik zien hoe de letters het mooist uitkwamen in de ovaal. Toen ze goed genoeg waren, heb ik ze bijgewerkt en ingekleurd. 
5. Maak de versiering af. Ik heb de ovaal, afgemaakt met blaadjes, waardoor het een kransje werd. 


6. Schrijf de rest van de tekst. Ik heb 'O come, o come' in m'n eigen old-school handschrift geschreven en alle neergaande lijnen dikker gemaakt. 
7. Maak de rest van je tekening af met kleine versieringen. Hiervoor heb ik de strik, de lijntjes en de sterretjes getekend. Die zijn erg gemakkelijk en geven toch een leuk effect. Een van de sterren is heeft een doorgetrokken streepje naar onderen. Die ster verwijst naar de ster uit het Bijbelverhaal. 


Het is zo ontzettend leuk om te doen. Binnen twintig minuten staat er een leuke tekening op je raam. 

Ik mag graag aansluiten bij de tijd van het jaar met mijn raamtekeningen. Ik kan er altijd extra van genieten als de zon in het krijt van de tekening schijnt. Het lijkt dan wel of de tekening 'glow in dark' is. Zo leuk!
Ik hoop dat ik je aangestoken heb om ook een leuke tekening te maken. Of maak je zelf ook al tekeningen?

 Wat is volgens jullie de beste raamstift? Laat het me weten in een reactie!  

Reacties

Populaire posts van deze blog

Breien: Wollige sjaal met simpel ajourpatroon

Oma's bloempot 2.0

Recept: Erwtensoep in de Regen (e-nummervrij)